Skip to Content

נעלי טניס: מאז ועד היום

תהיתם פעם מתי הופיעו נעלי הטניס לראשונה? מה החשיבות והסיבות לפיתוח של נעליים יחודיות עבור ענף הטניס? איך נעלי טניס מקצועיות משפרות את רמת הביצועים והמשחק שלנו בתור שחקנים? במאמר זה אנו נסקור את אבולוציית נעלי הטניס.
יודעים כבר הכל? צפו במבחר נעלי הטניס באתר
אז מתי הופיעו נעלי הטניס הראשונות?
הנעליים הראשונות יוצרו בראשית המאה ה-19, הן תוכננו עבור הצי הבריטי והיו בעלות סוליית גומי, מה שעזר להם על הסיפון החלקלק של האוניות. בסוף המאה ה-19 הן נקראו PLIMSOLLS. נעלי הגומי האלה היו שקטות ולכן קיבלו את השם “סניקרס” (מהמילה sneak – להתגנב). הנעליים העשויות מבד וסוליות גומי שימשו בקרב האצולה העשירה בספורט ה”טניס”, ומכאן קיבלו את שמן נעלי טניס.
ב 1916 “חברת הגומי” של ארה”ב החלה לייצר מותג משלה לנעלי טניס וקראו לו Keds. שנה לאחר מכן חברת קונברס יצא עם הגרסה שלה, נעלי האולסטר המוכרות.
נעלי הטניס נשארו בעיצובם כמעט ללא שינוי עד שנות השישים של המאה העשרים. לאחר מכן, מותגים שונים החלו לייצר עיצובים משלהם לנעלי הטניס וכמה מהם אף הפכו לפופולריים. “סניקרס”, כמו שאנו קוראים להן כיום, עברו שינויים וכבר לא ממש דומות לדגמים של נעלי הטניס של ימינו.
לאחר ששנים רבות נעלי טניס היו עשויות מבד או מקנבס, בשנות ה-60 של המאה ה-20 החלו לייצר נעלי טניס מעור.
מאמן ריצה מאוניבסיטת אורגון, ביל בוורמן, היה מפורצי הדרך של נעלי הספורט. הוא רצה לעצב נעליים שיספקו לספורטאי יתרונות רבים יותר. מטרתו הייתה לעצב נעלי ריצה קלות, נוחות יותר ועם סוליות אמצע רכות. הוא השתמש בניילון במקום בד על מנת להפוך את הנעליים לקלות. בשנת 1964 הקים ביל בוורמן את המותג “נייקי”, אשר עשה מהפכה בכל תחומי הספורט כולל נעלי טניס.
שאר המותגים כגון אדידס ועוד, החלו בפיתוח של נעלי טניס כמו שאנחנו מכירים אותם כיום. כוכבי הטניס השפיעו על היצרניות וענף יצור נעלי הטניס התקדם והתפתח במהירות רבה.
נעלי טניס כיום
 
נעלי הטניס המודרניות בנויות משלושה חלקים שכל חלק מלא בטכנולוגיה ושיפורים שמאפשרים לנו להגיע לביצועים גבוהים, אחיזת מגרש ושומר עלינו מבחינה בריאותית. על כך ניתן לקרוא בהרחבה במדריך הטכנולוגיות בנעלי טניס.
Artifactid:57a04259 2b93 494d Bea4 9c45ca02fcda
Artifactid:57a04259 2b93 494d Bea4 9c45ca02fcda
כיום בשוק נעלי הטניס ישנם מותגים רבים, שביניהם יש את המותגים שמייצרים את כל מוצרי הטניס כולל נעליים כמו פרינס, הד, וילסון ובבולט. מותגי הנעליים והביגוד שמובילות בפופולריות בענף הטניס כגון: נייקי, אדידס, קיי סוויס ואסיקס. נעלי הטניס משתפרות משנה לשנה כאשר העמידות של הסוליות והנוחות משתפרות וטכנולוגיות חדישות משולבות בנעליים המקצועיות.
בעקבות השינויים שקרו בענף הטניס, במחבטים, בכדורים ובמשטחים, נוצר הצורך בשיפור ופיתוח תמידי של טכנולוגיות לנעלי הטניס על מנת להביא אותן לרמה חדשה של ביצועים.
משטחים שונים – נוצר צורך בסוגי סוליות שונות על מנת לתת אחיזה ועמידות במגרשים השונים – קשיח, דשא, חימר ושטיח פנים.
מהירות החבטות – מהירות החבטות עלתה, מה שדורש מהשחקנים לרוץ יותר מהר לכדור, לבלום ולהתייצב לחבטה. זה יצר צורך לתת לנעלי טניס מבנה קשיח בצדדים על מנת להשיג יכולת בלימה משופרת.
בנעלי טניס כיום יש מספר רמות של נעלי טניס כאשר בדגמים המקצועים יותר יש דגש על עמידות של סולייה וגפה קשוחה שתעמוד בגלישות וחיכוך עם המגרש הקשה. ניתן לחלק את נעלי הטניס לשלושה דרגות: נעלי טניס למתחילים, נעליים לשחקנים בינוניים ומתקדמים, ושחקני טניס מקצועיים.
איך בוחרים נעלי טניס? ניתן להיכנס למאמר נוסף של בחירת ציוד טניס>

מוצרים קשורים

5% הנחה Wr8009801 1 Team 6pk Bag Gr Or.jpg Wr8009801 0 Team 6pk Bag Gr Or.jpg SALE

Wilson Team 6PK Orange Bag תיק טניס וילסון

389 הוספה לסל
בחזרה למעלה
דילוג לתוכן