Skip to Content

איך לבחור גידים?

מאמר זה יעשה לכם סדר בסוגי הגידים ובסוגי השזירות.

אז איך מתאימים את סוג הגידים שהכי יתאימו לכם?

הגידים או חוטי שיזור מתחלקים למספר קטגוריות.

כאן נסביר איך בוחרים גידים ואיזה סוג מתאים לכם,

ע”פי הצורך האינדיבידואלי של כל שחקן טניס בהתחשב בצורת המשחק שלו וכמובן מה הוא רוצה להשיג בשיזור:

עוצמה, נוחות, עמידות של הגידים או שילוב של שני סוגי גידים בשיזור אחד.

התכונות שקיימות בגידים הן:

עוצמה / שליטה / דיוק / טאץ’ / נוחות / עמידות / ספין /קשיחות / רכות – כל התכונות האלו נמצאות בחלקן בסוגי הגידים השונים וברמות שונות לרוב סוגי הגידים יהיה בהם אלמנט אחד או שניים דומיננטיים והשאר יהיו קצת פחות.

POWER

גידים בקטגוריה זו מוסיפים עוצמה למחבט. גידים אלו מתאימים לשחקנים המחפשים איכות ועוצמה מירבית בחבטה.

DURABILITY

גידים בקטגוריה זו עמידים במיוחד ומטרתם להאריך את חיי הגיד מעל הממוצע. גידים אלו מתאימים לשחקנים שמחפשים גיד פחות אלסטי שיתן עמידות לאורך זמן, ויקרע פחות.

COMFORT

גידים בקטגוריה זו גמישים ואלסטיים אשר משפרים את תחושת הנוחות במשחק. סוג גידים זה מתאים לשחקנים שרוצים לקבל נוחות והנאה מקסימלית מהמשחק. הגיד סופג ומפחית את הוויברציות הנוצרות בזמן החבטה, מתאים במיוחד לאנשים מבוגרים או אנשים שסובלים מבעיות רפואיות במפרקים ולאלו המעניינים למנוע פציעות עתידיות.

NATURAL GUT

הגיד הטבעי, זהו סוג נוסף ומיוחד של גידים אשר מיוצר באותה טכנולוגיה מיוחדת שמשתמשים בה מאז שנת 1875 גיד זה מיוצר ממעיים של בהמה (בחברת בבולט), הגיד הטבעי הוא הגיד האולטימטיבי לקבלת נוחות והנאה מקסימלים במשחק הטניס. הגיד הטבעי מיועד לשחקנים עמידים שמחפשים את המיטב.

HYBRID

טכנולוגיית היבריד החדשה היא שילוב של שני סוגי גידים מקטגוריות שונות לאורך ולרוחב. שילוב בין סוגי הגידים נותן להגיע לתוצאה הכי טובה. שילוב בין קטגוריות לדוגמא:  POWER & COMFOT תוצאה ששחקן מקבל הוא שילוב עוצמה יחד עם נוחות בשיזור אחד! דוגמאות לשיזורים מקטגוריית HYBRID

לסיכום, כל שחקן בוחר ומתאים לעצמו את סוג הגידים ואת המתיחה על מנת לקבל מקסימום תמורה ותוצאה טובה יותר מהמחבט. הגידים משפרים את הביצועים של המחבט עד כ – 50%! דבר נוסף שקובע את איכות השיזור הוא סוג מכונת השיזור ועדיפות למכונה מתקדמת ומדוייקת וכמובן אצל שוזר מקצועי שעבר הכשרה מתאימה.

 

בחזרה למעלה
דילוג לתוכן